شنبه 25 آذر 1396   12:18:55

اخبار

آرشیواخبارRSS

معرفی شهرستان

نقشه
1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15
 شهرستان لنده
قدمت و تاریخچه شهرستان: شهر لنده از قدیمی ترین مناطق سکونتگاهی استان با بیش از 200سال سابقه کلانتری(هنگ ژاندارمری) که اولین شناسنامه استان در سال 1310 همراه با شهرستان بهبهان به نام آقای محمد حسین ضرغامی در تاریخ29/8/1310 صادر گردید. قلعه لنده در سال 1220 هجری قمری احداث شده است. بر اساس اسناد و مدارک موجود در سال 1313 با اجرای اولین تقسیمات کشوری بخش لنده به عنوان مرکز بخش ثلاث(ایلات بزرگ طیبی، بهمئی و دشمن زیاری ) تشکیل گردید.
موقعیت جغرافیایی: شهرستان لنده با فاصله 35 کیلومتری از مرکز شهرستان کهگیلویه(شهر دهدشت) و با 850 کیلومتر وسعت، از شمال به بخش سرآسیاب یوسفی شهرستان بهمئی و از جنوب به شهرستان کهگیلویه(سوق) و از شرق به بخش چاروسا و از غرب به شهرستان بهمئی گرمسیر و بهبهان محدود و متصل است. شهرستان لنده کاملاٌ دارای اقلیمی گرمسیری به جز ارتفاعات مشرف بر آن به نام های کوه سیاه، کوه سفید، دلی خیارکار ، دلی مهرجان که دارای اقلیمی سردسیری که در تابستان تعداد زیادی از عشایر شهرستان لنده و شهرستانهای بهمئی و بخش دیشموک در این مناطق سکونت می نمایند.
جمعیت: بر اساس سرشماری آمار نفوس و مسکن سال 1390 مرکز آمار ایران کل جمعیت این شهرستان 21367 نفر با 4584 خانوار دارای دو بخش شامل بخش مرکزی و بخش موگرمون و به مرکزیت شهر لنده با جمعیتی 13670 نفر و 2483 خانوار می باشد. تعداد روستاهای شهرستان 106 روستا که که 18 روستای آن دارای شورای اسلامی و 12 دهیاری در روستاهای شیتاب(مرکز بخش موگرمون) ، تراب، مونه، بنه علیاری ، بنه بلوط و آبرزگه در بخش موگرمون و روستاهای چهارراه آل طیب، قیام، مال ملا، مالشیخ ، سرآسیاب و ایدنک در بخش مرکزی کار خدمت رسانی و خدمات دهی به روستاها را به عهده دارند.
ساختار اجتماعی، فرهنگی: لنده از ایل بزرگ طیبی گرمسیری تشکلیل گردید که دارای تیره و طوایفی از قبیل: کرایی، تاماولی، عالی طیب، سلیمان شهرویی، بصره ای، تاج الدین طیب، سادات امامزاده محمود(توفیقی) سادات امامزاده عمادالدین ولی ، اولاد و ... است. از آنجایی که مردم لنده بطور صد درصد شیعه می باشند به دلیل اعتقادات راسخی که به باورهای دینی دارند همیشه دوستدار ولایت فقیه و اندیشه ناب امام خمینی (ره) و گوش به فرمان ولی امر مسلمین جهان حضرت آیت الله خامنه ای می باشند که دینداری مردم و ولایت داری آنها با داشتن 32 مسجد بیش از 50 هیأت مذهبی و حسینیه و تقدیم 87 شهید، 326 نفر جانباز و تعداد 14 نفر آزاده و تعداد زیادی رزمنده و بسیجی بیانگر روحیه انقلابی و تعهد دینی مردم این شهرستان نسبت به انقلاب اسلامی و امام خمینی (ره) و رهبری است . شهرستان لنده از لحاظ امنیتی شهرستانی آرام با کمترین درصد درگیری و نزاع دسته جمعی و جرائم با عنایت به روحیه انقلابی و ارزشی که دارند عنادی با نظام جمهوری اسلامی در این شهرستان مشهود نیست.
گردشگری و جاذبه های طبیعی: وجود مناطق بکر و طبیعت خدادادی از جمله وجود رودخانه مارون و ساحل زیبای آن که با سرمایه گذاری دولت می تواند به بهترین نقطه گردشگری بدل شود. منطقه گردشگری موگرمون و رود جن با چشم اندازهای طبیعی و رودخانه زلال آن ، مناطق سردسیری کوه سیاه، کوه سفید، دلی خیارکار، دلی مهرجان با پوشش گیاهی و درختان متنوع مناطق زیارتگاهی و بقاع متبرکه ی عماد الدین ولی(ع) در روستای مونه، امامزاده سلطان پیراحمد(ع) در روستای مال آخوند و شیخ ابراهیم عباس(ع) در روستای مال شیخ و امامزاده شاه قربان (ع) قیام از مناطق گردشگری و زیارتگاهی شهرستان لنه می باشد.
کشاورزی: وجود زمینهای آبی و دیم مستعد در شهرستان به مقدار 8000 هکتار اراضی زیر کشت دیم و آبی 300 هکتار آن اختصاص دارد به زراعت و 300 هکتار دیگر به کشت باغات می باشد که بیشتر شامل مرکبات در مناطق این شهرستان از جمله روستاهای ایدنک، مال شیخ ، آبرزگه، تراب، دلی خیارکار و دلی مهرجان وجود طرح آبیاری بزرگ دشت آبلش و سه طرح بزرگ پرورش ماهی قزل آلا سردآبی در منطقه موگرمون با ظرفیت تولید 1000 تن ماهی در سال سه کارخانه تولید مرغ، وجود 5000 کلنی زنبور عسل با 150 بهره بردار که سالانه قریب 5 تن عسل تولید و به بازار عرضه می کند. طرح گاو شیری و 74700 دام سبک و 2300 دام سنگین از دیگر پتانسیل ها و ظرفیت های بخش کشاورزی می باشد.
مراکز خدماتی ، حمایتی و بهداشتی: مرکز بهداشتی درمانی لنده با داشتن یک پایگاه بهداشت شهری 4 پزشک عمومی، 15 خانه بهداشت در روستاهای مال آخوند، مال ملا ، قیام ، ایدنک ، شیتاب ، مونه کهناب ، وحدت گرداب علیرضا، دوک، بیشه ای، بره مل، دم تنگ چاهن، چهارراه آل طیب، مال شیخ امورات بهداشتی و درمانی را فراهم می نمایند.
1- کمیته امداد امام خمینی(ره): با تحت پوشش داشتن 7322 مستمری بگیر 2069 خانوار تحت پوشش 700 دانشجو و 1700 دانش آموز به محرومین بخش خدمت می نمایند.
2- بهزیستی: با 1150 نفر عضو از جمله 252 نفر معلول تحت پوشش، 20 نفر اعصاب و روان، 74 نفر دانش آموز، 32 نفر دانشجوی معلول و 117 سالمند و از کار افتاده را تحت حمایت و خدمات خود دارد.
زیرساختهای اداری : به لطف ایزد منان و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران زمینه حضور ادارات و نهادهای ذیل در این بخش فراهم گردید1-فرماندهی انتظامی، سپاه پاساران، راه و شهرسازی، ثبت احوال، آموزش و پرورش، مدیریت جهاد کشاورزی، بهزیستی، آب و فاضلاب شهری، کمیته امداد امام خمینی(ره) و شهرداری به صورت مستقل و نمایندگی آب و فاضلاب روستایی، کانون پرورش فکری کودکان، نمایندگی تبلیغات اسلامی، دادگاه عمومی، اداره گاز، برق، نمایندگی مجمع امور صنفی، نمایندگی منابع طبیعی، دفتر امام جمعه، پایگاه دامپزشکی، نمایندگی مخابرات به صورت غیر مستقل و همچنین وجود بانکهای کشاورزی، ملی، صادرات ، انصار و مهر.
آموزش: اداره آموزش و پرورش منطقه لنده در سال 1372 به استقلال رسید که تعداد 2250 دانش آموز ابتدایی 700 دانش آموز مقطع راهنمایی 1510 دانش آموز متوسطه ، 480 دانش آموز کار دانش و فنی حرفه ای در یکصد کلاس درس در این شهرستان به امر تحصیل و تعلیم و تربیت مشغول می باشند و تعداد 547 معلم و نیروی ستادی کار آموزش و تعلیم و تربیت را به عهده دارند. و همچنین در مدت قریب به سه سال که از راه اندازی دانشگاه پیام نور لنده می گذرد در حال حاضر تعداد 657 دانشجو در چهار رشته تحصیلی از فضاهای آموزشی مربوط به مدارس سطح شهر استفاده می کنند.
معادن: نفت کوه سیاه در سنوات خیلی قبل تاکنون مطالعات آن انجام و در سال 1383 نسبت به حفر چاه آن اقدام شده و در حال حاضر عملیات اجرایی آن متوقف می باشد. چهار کارخانه شن و ماسه، یک کارخانه آسفالت، معادن سنگ گچ و معدن فسفات در منطقه قیام ظرفیت و بستر لازم برای کشف دیگر معادن نیز وجود دارد.
جمعیت شهرستان 21367 نفر با دو بخش موگرمون 3428 نفر و بخش مرکزی 18007 نفر و همچنین دارای جهار دهستان به نام های 1- طیبی گرمسیری شمالی2-آل طیب3-شیتاب4-وحدت. تعداد روستاهای شهرستان 89 روستای داری سکنه هستند. و تعداد روستاهای دارای شورا 18 روستا و 12 دهیاری دارد.
وجود 30 مسجد در شهر و روستاهای شهرستان.
تعداد 5 بقعه مبارک امام زادگان.
تعداد 50 هیأت مذهبی.
تعداد 4850 دانش آموز در مقاطع مختلف.
تعداد 657 دانشجو در دانشگاه پیام نور.
مکان های تفریحی: حاشیه رودخانه مارون – منطقه موگرمون – دلی خیارکار- دلی مهره.
مناطق گردشگری: کوه سیاه و کوه سفید- دشت آبلش- رودخانه مارون.
راه های آسفالته و شوسه: 30 کیلومتر راه شوسه، 185 کیلومتر راه خاکی، 63 کیلومتر راه روستایی آسفالته، 44 کیلومتر راه فرعی آسفالته.
اراضی منابع طبیعی 74792 هکتار که 35درصد از این اراضی جنگل می باشد.
تعداد دامهای سبک و سنگین: گوسفند و بز 75512 رأس – گاو و گوساله 1720 رأس
تعداد روستاهای دارای آب آشامیدنی سالم 63 روستا و 26 روستا هم به وسیله تانکر آبرسانی می شود.
همه روستاهای شهرستان دارای برق می باشند. تعداد روستاهای دارای گاز 4 روستا و شهر لنده.
میزان سرانه ورزش شهرستان سالن روباز 33 سانتی متر، سالن سرپوشیده 16 سانتی متر. تعداد سالن های ورزشی شهرستان 2 سالن بزرگ و 1 سالن کوچک . زمین چمن 1 مورد و 1 مورد زمین خاکی در روستای قیام.
 
 

معرفی فرمانداری

چارت فرمانداری لنده
 
 


تاریخ استقلال فرمانداری: 29/10/1391

اولین فرماندار : یدالله فاطمیان
از تاریخ 29/10/1391 لغایت  23/10/1392

دومین فرماندار : محمد مرادی
از تاریخ 23/10/92لغایت 25/8/95 

سومین فرماندار:

مشخصات سجلی
نام : دارا
نام خانوادگی : کریمی نژاد
متولد : 1354
متاهل
دارای یک فرزند
گرایش سیاسی : اصلاح طلب
ورزش مورد علاقه : کوهنوردی
رزمنده و جانباز دفاع مقدس
مدرس دانشگاه های استان
تحصیلات :
کارشناسی اول : جامعه شناسی
کارشناسی دوم : حقوق
فوق لیسانس : جامعه شناسی
دکترای: جامعه شناسی
سابقه اجرایی
مدیریت دبیرستان
معاونت آموزش و پرورش شهرستان کهگیلویه
سرپرست دانشگاه پیام نور دهدشت
معاون مدیر کل امنیتی و انتظامی استانداری کهگیلویه و بویراحمد
کارشناس مطالعات اجتماعی و اقتصادی مهاب قدس و شرکتهای مهندسین مشاور تهران
آدرس : خیابان امام خمینی روبروی منطقه انتظامی شهرستان
تلفن : 09177425128
ثابت : 07432462268
نمابر: 07432462404
روز ملاقات : دوشنبه ها از ساعت 8 لغایت پایان وقت اداری
بخشدار مرکزی :
عادل مرادی
شماره تماس : 09177427177
ثابت : 07432462268

ملاقات مردمی : همه روزه در تایم اداری
آدرس : لنده فرمانداری

 
بخشدار موگرمون :
موسی محتشم
شماره تماس : 09173444319
ملاقات مردمی : همه روزه در تایم اداری

آدرس : روستای شیتاپ

 

وظایف و اختیارات فرماندار
- فرمانداران در قلمرو ماموریت خویش به عنوان نماینده عالی دولت ، مسئولیت اجرای سیاست های عمومی کشور در ارتباط با وزارتخانه ها و موسسات و شرکت های دولتی و سایر دستگاه هائی که به نحوی از بودجه عمومی دولت استفاده می نمایند ، نهادهای انقلاب اسلامی ، نیروهای انتظامی ، شوراهای اسلامی شهر و شهرداری ها و موسسات عمومی غیر دولتی را عهده دار خواهند بود . همچنین نیروهای انتظامی در چارچوب وظایفی که در ارتباط با امنیت منطقه دارند ، تحت نظارت فرماندار عمل خواهند کرد .
۲- فرماندار مسئول برقراری و حفظ نظم و امنیت شهرستان است .
۳- هدایت و تشکیل مرتب جلسات شورای تامین و نظارت بر حسن اجرای مصوبات آن .
۴- کلیه ارگان های عضو شورای تامین و سایر دستگاه های اجرایی شهرستان موظفند مصوبات شورای تامین و دستوات امنیتی فرماندار را اجرا نمایند و رویدادهای امنیتی و سیاسی را به فرماندار گزارش کنند . با متخلفین برابرمقررات رفتار خواهد شد .
۵- پیش بینی و پیشگیری معضلات امنیتی شهرستان ، تعیین و تدوین اولویت ها و سیاست های امنیتی و تعیین حدود وظایف و اختیارات امنیتی کلیه دستگاه های اجرایی شهرستان در چهارچوب وظایف قانونی آن ها .
۶- فراهم آوردن موجبات اجرای طرح ها و سیاست های عام امنیتی و انتظامی ، مصوبات مراجع قانونی ، دستورالعمل ها و ابلاغیه های امنیتی .
۷- پیشنهاد تشکیل موقت یا دائم و یا انحلال رده انتظامی در سطح شهرستان در چهارچوب قوانین و دستورلعمل های مربوطه .
۸- نظارت بر حسن اجرای قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی ، گذرنامه و وظیفه عمومی .
۹- جلوگیری از هر گونه تردد و نقل و انتقالات غیر مجاز در چهارچوب سیاست ها و خط مشی های مصوب .
۱۰- برنامه ریزی ، هدایت وایجاد هماهنگی های لازم در خصوص مبارزه با مواد مخدر ، قاچاق سلاح ، مواد منفجره ، کالا و ارز .
۱۱- نظارت بر حسن اجرای قوانین و مقررات مربوط به تردد ، اقامت ، تابعیت ، استملاک و سایر امور مربوط به اتباع و نمایندگی های خارجی ، پناهندگان ، معاودین ، مهاجرین و آوارگان .
۱۲- فراهم آوردن موجبات تشکل و تقویت شوراهای اسلامی به منظور جلب مشارکت همه جانبه مردم شهرستان در امور مشارکت پذیر و سازماندهی مطلوب آن و اعمال نظارت بر شوراهای فوق در چهارچوب قوانین ومقررات مربوطه
۱۳- تشکیل و هدایت شوراهایی که مسئولیت آن ها بر عهده فرماندار می باشد و رعایت تصمیمات متخذه شوراهای مذکور طبق قوانین ومقررات مربوطه .
۱۴- ایجاد زمینه های لازم برای تاسیس و توسعه مجامع و تشکل های گوناگون فرهنگی ، اجتماعی ، سیاسی و تخصصی و نظارت بر فعالیت های آن ها به منظور گسترش مشارکت های مردمی در همه زمینه ها و نهادینه شدن آزادی های سیاسی و اجتماعی .
۱۵- اجرا و نظارت بر همه پرسی و کلیه انتخاب هایی که به موجب قانون برگزار می گردد .
۱۶- انجام مطالعات و ارائه پیشنهادات در خصوص تقسیمات کشوری .
۱۷- نظارت بر حسن اجرای امور مربوط به ثبت احوال .
۱۸- ایجاد زمینه مناسب جهت رشد و ارتقاء فرهنگی ، سیاسی ، اقتصادی و اجتماعی بانوان و ایجاد هماهنگی بین دستگاه های ذی ربط و نظارت بر فعالیت آن ها .
۱۹- فراهم آوردن زمینه های مناسب برای رشد و پیشرفت و گسترش آموزش و پرورش ، ورزش همگانی ، بهداشت عمومی ، آموزش عالی و تحقیقات .
۲۰- حفظ و حراست از ارزش های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و گسترش فرهنگ اصیل اسلامی .
۲۱- هدایت و هماهنگی اقدامات مربوط به پیشگیری از منکرات و مفاسد اجتماعی .
۲۲- فراهم اوردن زمینه های عدالت اجتماعی و فقر زدایی .
۲۳- اتخاذ تدابیر و اعمال هماهنگی لازم به منظور پیشگیری ، کنترل و مهار بحران های ناشی از حوادث و بلایای طبیعی از قبیل سیل و زلزله .
۲۴- نظارت بر امور ایثارگران و خانواده های معظم شهدا ء .
۲۵- هاهنگی و نظارت بر مسائل رفاهی کارکنان دولتی و هماهنگ نمودن امور رفاهی آنان .
۲۶- نظارت بر حسن اجرای قوانین و مقررات .
۲۷- نظارت و بازرسی از کلیه ارگان های دولتی اعم از ادارات و موسسات و شرکت های دولتی و سایر دستگاه هائی که به نحوی از بودجه عمومی دولت استفاده می کنند و نیز نهادهای انقلاب اسلامی ، نیروی انتظامی ، شوراهای اسلامی شهر و روستا ،‌شهرداری ها و موسسات عمومی غیر دولتی به جز مواردی که به حکم قانون مستثنی شده باشد و همچنین مراقبت در رفتار و اعمال کلیه کارکنان ارگان های مذکور .
۲۸- ارزشیابی عملکرد مدیران بر اساس مصوبات و دستورالعمل های مراجع ذی صلاح .
۲۹- فراهم آوردن زمینه همکاری و ایجاد هماهنگی بین فعالیت های دستگاه های دولتی ، سازمان های محلی ، نهادهای انقلاب اسلامی ، شوراهای محلی در چهارچوب قوانین و مقررات مربوطه .
۳۰- نظارت و مراقبت در اجرای برنامه های عمرانی (ملی ، استانی ) و در صورت لزوم دادن تذکر به مسئولین اجرایی و یا اعلام مراتب به سازمان و اداره کل مربوطه در جهت رفع نواقص احتمالی .
۳۱- نظارت بر حفظ و حراست از منابع طبیعی و محیط زیست و استفاده بهینه از منابع و امکانات بالقوه و موجود شهرستان .
۳۲- شناسایی استعدادهای منطقه و تعیین نیازمندی های شهرستان و تصمیم گیری ، هماهنگی و هدایت برنامه ریزی و درخواست بودجه برای شهرستان با تاکید بر اولویت های توسعه منطقه در چهارچوب سیاست ها و راهبردهای توسعه ملی .
۳۳- هدایت و هماهنگی فعللیت های بانکی و تعیین اولویت ها در اعطای تسهیلات تکلیفی بانکی در چهارچوب سیاست ها و برنامه های توسعه اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی کشور و تشویق سرمایه گذاران از طریق تشکیل موسسات اعتباری غیر دولتی و جذب سرمایه های محل و سوق دادن آن ها به سمت فعالیت های تولیدی و عمرانی .
۳۴- اجرای سایر وظایفی که در شهرستان از طریق مراجع ذی صلاح بر عهده فرماندار محول می گردد مانند طرح ملی آمارگیری ، سرشماری و آمارگیری کارگاهی ، ریشه کنی فلج اطفال و ...
۳۵- نصب مدیران شهرستان و مسئولین نهادهای انقلاب اسلامی ، فرمانده انتظامی و نماینده صدا و سیما توسط مدیران کل با هماهنگی فرماندار صورت می گیرد .
۳۶- چنانچه بین فرماندار و مدیر کل یا بالاترین مقام دستگاه اجرایی استان در خصوص نصب روسا و مسئولین ادارات شهرستان اختلاف نظر وجود داشته باشد به منظور حل اختلاف ، هیاتی مرکب از استاندار به عنوان نماینده رئیس جمهور ، مدیر کل و یا رئیس سازمان ذی ربط و فرماندار شهرستان مربوطه تشکیل و اتخاذ تصمیم خواهند نمود
۳۷- عزل و تغییر روسا و مسئولین ادارت و شهرستان توسط مقام های مجاز دستگاه های ذی ربط با اطلاع فرماندار صورت می گیرد .
۳۸- کلیه روسای ادارات و یا بالاترین مقام اجرایی در شهرستان و فرمانده منطقه انتظامی موظفند عدم حضور خود را در محل خدمت به اطلاع فرماندار برسانند و جانشین موقت خود را به وی معرفی نمایند .
۳۹- در مواردی که فرماندار حضور رئیس اداره ای را در شهرستان در زمان معین ضروری بداند ، مدیر یا رئیس اداره موظف است از مرخصی یا ماموریت در ان زمان صرف نظر نموده و در محل خدمت حضور یابد .
۴۰- فرماندار می تواند در اجرای وظایف واحدهای اجرایی در شهرستان که به نحوی با برنامه های توسعه و سیاست های عمومی و مسائل امنیتی و آرامش عمومی مرتبط است و همچنین ایجاد هماهنگی بین واحدهای مذکور و استفاده بهینه از امکانات آن ها با رعایت قوانین و مقررات مبادرت به تهیه و ابلاغ دستور العمل های اجرایی نماید .
۴۱- کلیه واحدهای قضایی در شهرستان موظفند در خصوص مسائلی که به نحوی با آرامش و امنیت عمومی شهرستان مرتبط می باشد ، هماهنگی های لازم را با فرماندار معمول دارند ،‌ آئین نامه اجرایی در این رابطه توسط امور اداری و استخدامی کشور با همکاری وزارت کشور و وزارت دادگستری تهیه و به تصویب شورای عالی اداری خواهد رسید .
۴۲- کلیه دستگاه های اجرایی موظفند ترتیبی اتخاذ نمایند که فرماندار از ماموریت های سازمانی و اقدامات به عمل آمده و آخرین دستورالعمل ها و ضوابط و بخش نامه های صادره آگاهی داشته باشد .
۴۳- کلیه شوراها ، ستادها و مجامعی که برای هماهنگی انجام وظایف دستگاه ها اجرایی در شهرستان طبق قوانین و مقررات تشکیل می گردد زیر نظر فرماندار فعالیت خواهند نمود .
۴۴- واحدهای اجرایی شهرستان موظف به ارائه گزارش عملکرد دوره ای خویش به فرماندار می باشند . فرماندار می تواند در صورت لزوم حسب مورد خارج از دوره مزبور نیز از واحدهای شهرستانی گزارش امورمربوطه را دریافت نماید .
۴۵- به منظور فراهم ساختن زمینه مناسب جهت هماهنگی بین فعالیت های مختلف و افزایش قابلیت ها ، کارایی دستگاه های اجرایی و تحقق سیاست های عمومی و برنامه های توسعه در شهرستان شورای اداری شهرستان به ریاست فرماندار تشکیل می گردد . ترکیب ، وظایف ، اختیارات و نحوه کار شورای مزبور بر اساس آئین نامه ای خواهد بود که توسط سازمان امور اداری و استخدامی کشور با همکاری وزارت کشور تهیه و به تصویب شورای عالی اداری خواهد رسید .
۴۶- انجام مراسم تشریفات (استقبال ، پذیرایی ، مشایعت ) از مقامات عالی رتبه داخلی و خارجی که رسما به شهرستان سفر می نمایند به عهده فرماندار می باشد .
آیین نامه اجرایی موضوع این ماده و همچنین نحوه انجام تشریفات مربوطه به موجب آیین نامه ای خواهد بود که به پیشنهاد وزیر کشور و وزارت امور خارجه به تصویب هیات وزیران خواهد رسید .
بنا به مراتب فوق همان گونه که ملاحظه می شود وظایف فرماندار از گستردگی خاصی برخوردار می باشد و با عنایت به این امر بدیهی است که فرماندار برای ایفای مسئولیت های مذکور باید ساز و کار لازم را فراهم نماید لذا بخشی از وظایف فرماندار شهرستان توسط بخشداری ها و واحدهای مختلف فرمانداری از جمله امور اجتماعی و انتخابات ، دفتر سیاسی و حراست ، اداری و مالی و روابط عمومی انجام می گیرد که ذیلا قسمت هایی از وظایف واحدهای فرمانداری تشریح می شود

 معاونت سیاسی و اجتماعی :

-        احزاب و تشکل ها و فعالان سیاسی
-        کمیسیون سلاح و مهمات
-        کمیسیون مشکوک التابعین
-        کمیسیون برآورد اطلاعات
-        کمیسیون فرهنگی و اجتماعی
-        کارگروه امنیت اجتماعی
-        پدافند غیر عامل
-        کمیسیون کارگری
-        کمیسیون اقوام و فرق و مذاهب
-        کمیسیون دانشجویی
-        کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز
-        شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر
-        شورای ثبت وقایع حیاتی
-        شورای آموزش و پرورش
-        شورای بهداشت و امنیت غذایی
-        نهضت مطالعه مفید و انجمن کتابخانه های عمومی
-        ستاد ساماندهی امور جوانان
-        کارگروه بانوان و خانواده
-        شورای اقامه نماز
-        ستاد صیانت
-        شورای فرهنگ عمومی

معاونت برنامه ریزی و امور عمرانی :

-        کمیته انطباق
-        کارگروه حیوانات ناقل بیماری
-        کمیته برنامه ریزی
-        شورای ترافیک
-        کمیته حفاری
-        کمیته مناسب سازی اماکن عمومی برای معلولین
-        کمیسون ماده ۱ خانه های سازمانی
-        کارگروه پسماند و مخاطرات زیست محیطی
-        شورای حفاظت از منابع ملی
-        ستاد حوادث
-        ستاد سفر های دایمی
-        امور عشایری
-        شورای اداری
-        کمیته سوخت
-        تنظیم بازار
-        کمیته اشتغال و سرمایه گذاری

بخشدار مرکزی

1- حفظ سیاست عمومی دولت در حوزه ماموریت
2- مراقبت در بهبود و پیشرفت اوضاع اجتماعی و اقتصادی محل
3- ایجاد و حفظ هماهنگی بین ادارات و سازمانهای دولتی محل
4- نظارت و مراقبت در امور آموزشی ، تربیت بدنی ، بهداشت ، کشاورزی ، انجمن ها ، عمرانی و ... در بخش و محل
مراقبت در حسن اجرای وظیفه عمومی در حوزه بخش

حراست

1- انجام امور دفتری از قبیل ثبت اندیکاتور ، اندیکس و صدور نامه های رمز فرماندای
2- دریافت اسناد ومدارک محرمانه واصله از وزارتخانه ها ، موسسات و استانداری و سایر مراجع و حراست از آنها بر اساس مقررارت مربوطه
3- آماده نمودن پرونده هائیکه که به مسئولین جهت اقدام ارجاع می گردد .
4- جمع آوری اطلاعات بمنظور تامین حراست بیشتر در زمینه اسناد ، پرسنل و تاسیسات واحد متبوع

مسئول دفتر

1- پاسخگوئی به مراجعین و راهنمایی آنها و در صورت لزوم فراهم آوردن امکانات ، انجام درخواستهای متقاضیان که تقاضای آنان بدون ملاقات فرماندار امکان پذیرد .
2- تنظیم لیست متقاضیان ملاقات با فرماندار و تعیین وقت ملاقات برای آنان
3- انجام اقدامات لازم در زمینه برقراری ارتباط تلفنی با فرماندار
4- تنظیم اوقات جلسات و کمیسیونهائیکه در فرمانداری تشکیل می گردد
5- ابلاغ دستورات صادره از جانب فرماندار به اشخاص و موسسات ذیربط و واحدهای تابعه
6- اختصاصی ومرتب نمودن نامه های فرماندار

مسئول دفتر اداری و مالی

1- تهیه و تنظیم اسناد و هزینه های انجام شده و مورد خرید وسائل اداری و غیره
2- انجام کلیه امور پرسنلی و اداری فرمانداری و بخشداریهای تابعه
3- انجام اقدامات اداری لازم در تامین رفاه کارکنان فرمانداری و بخشداری های تابعه در زمینه های مختلف
4- تهیه نیازمندیهای فرمانداری و بخشداری های تابعه از قبیل وسایل و ابزار و ملزومات اداری
5- مراقبت در انجام کلیه امور مالی فرمانداری و بخشداری تابعه
6- تنظیم اسناد هزینه های اداری بر اساس احکام و ضمائم لازم
7- تهیه درخواستهای تامین اعتبار هزینه های اداری
8- تهیه درخواستهای تامین اعتبار هزینه های اداری
9-جاری نگه داشتن اعتبارات فرمانداری و موازنه هزینه ها اداری و امضای آنها بعنوان امضاء مجاز
10- جمع آوری پیشنهادات هزینه ها و نیازمندیهای حوزه مربوط جهت تنظیم بودجه
11-نگهداری حسابهای بانکی و تنخواه گردان فرمانداری

امور شهری و روستایی و انتخابات

1- اقدام در مورد ابلاغ برنامه و طرحهای مصوب عمرانی به سازمانهای اجرایی حوزه شهرستان
2-بررسی تقاضاهای افراد شوراها و سایر مراجع ذیربط در مورد کمکهای عمرانی
3- اقدام لازم در اجرای طرحهای مصوب روستاها
4- فراهم نمودن وسائل و تجهیزات لازم انتخابات و توزیع آن بین حوزه های فرعی و شعبات
5- بررسی وضعیت شهرهای مختلف بمنظور تشخیص آمادگی آنها برای انجام انتخابات
6- دریافت شکایات واصله و تطبیق موارد اعلام شده با قوانین و مقررات مربوطه
7- انجام سایر موارد مربوطه طبق دستور مقام مافوق
8- تهیه و جمع آوری اطلاعات و آمار تعداددهات ، جمعیت ، تراکم و شناخت حوزه بخشداری
9- بازدید و سرکشی به روستاها و کسب اطلاع از نیازمندیهای ساکنان و گزارش به مقام مافوق
10- بررسی صورتجلسات شوراهای اسلامی در حوزه بخشداری و پیگیری مصوبات آنها
11-اقدام لازم در تامین آب و برق و وسایل حمل ونقل و بهبود وضع خدمات روستایی
12-نظارت و همکاری برنحوه فعالیت کمیسیونهای خرید محصولات کشاورزی با همکاری مراجع ذیربط
13-فراهم نمودن و توزیع وسایل و تجهیزات لازم برای انتخابات
.

دبیر خانه و ماشین نویسی

1- مقابله مطالب ماشین شده با پیش نویس و تصحیح آنها در صورت لزوم
2- مراقبت در حفظ و نگهداری ماشین تحریر و اعلام به موقع نواقص بمقام مافوق
3- انجام سایر امور مربوط طبق دستور مقام مسئول
4- نگهداری دفاتر اندیکاتور و اندیکس و ثبت نامه ها و اعم از وارده و صادره در دفاتر مذکور
5- انعکاس شماره دفتر بر روی نامه های وارده و صادره
6- بایگانی نامه هائیکه جریان اداری خود را طی نموده طبق دستور

دفتر سیاسی و انتظامی

1- تکمیل پرونده های مربوط به ازدواج اتباع بیگانه با ایرانیان و ارائه به مقام مافوق جهت سیر مراحل قانونی
2-جمع آوری و تنظیم گزارشهای مربوط به نحوه زندگی پناهندگان در حوزه فرمانداری
3-انجام بررسی ها و تحقیقات لازم در مورد شکایات و درخواستهای واصله در مورد مبادلات مرزی
4-انجام امور مقدماتی مربوط به کلیه وظایفی که بموجب قانون احزاب ، جمعیتها و انجمنهای سیاسی و صنفی و آئین نامه مربوط به عهده فرمانداریها واگذار گردیده است .
5- انجام امور دبیر خانه ای شورای تامین و شورای اداری بخش و پیگیری مصوبات حسب دستور
6-جمع آوری آمار و اطلاعات مورد نیاز در جهت تاسیس پاسگاه نیروی انتظامی در حوزه شهرستان
7-رسیدگی به شکایات مردم و سازمانها از واحدهای انتظامی

روابط عمومی و رسیدگی به شکایات

1- جمع آوری اخبار و اطلاعات مربوط به فعالیتهای واحد های تابعه و سازمانهای دولتی و خصوصی بمنظور انتشار آنها در جراید
2-ارتباط دائم با مراکز و موسسات خبری بمنظور مبادله اطلاعات
3- تهیه پیش نویس آگهی ، متون ، اخبار و اطلاعات مربوط به حوزه فرمانداری بمنظور اعلام به موسسات خبری
4- برقراری و حفظ ارتباط با جامعه روحانیت شهرستان و مراجع مذهبی
5- رسیدگی به شکایاتی که از استانداری و سایر مراجع ارجاع می گردد و اقدام و پیگیری در صدور پاسخ به شاکیان
6-بازرسی و رسیدگی بمواردی که از طرف فرماندار ارجاع می گردد .
7- شرکت در جلسات و کمیسیون های مرتبط حسب دستور فرماندار

جمعدار و امین مردم

1- مراقبت و اقدام لازم در حفظ و نگهداری اموال فرمانداری با همکاری مسئولین مربوطه
2- تحویل اموال خریداری شده از مسئول خدمات اداری و تحویل آنها به ادارات و اشخاص مسئول
3- صدور برگه خروج اموال از ساختمان فرمانداری بر حسب ضرورت
4- الصاق بر چسب شماره دار بر اموال فرمانداری در دفاتر اموال با ذکر شماره و تنظیم صورت موجودی مانده اموال در آخر هر سال و ارسال صورتحساب به کل اموال دولتی طبق مقررات مربوطه

  



 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

قوانین و مقررات

شعارسال

آلبوم تصاوير

بيشتر
تعداد بازديد اين صفحه: 32145
تعداد بازديد کنندگان سايت: 3089130 تعداد بازديد زيرپورتال: 32152 اين زيرپورتال امروز: 9 سایت در امروز: 3088 اين صفحه امروز: 5
گزارش تصویری
مراسم زنگ انقلاب
1

2

3

6

5

2

3

8
شورای اداری در موگرمون
مجری سایت:شرکت سیگما